2024. 01. 24.

Macska az ablakban

Fáztam és éheztem

Minden takaró

Túl rövidnek bizonyult

Morzsáit koldultam

A szeretetnek

Vagy legalább figyelemnek

De jól nem laktam


Most megértettem:

mindeneken kívül vagyok


Nem otthontalan

De örök kívülálló

A mindenhonnan kilógó lóláb

Yinben a jang

Minden mérlegnek

A másik serpenyője


Most már tudom,

Hogy emiatt fázom

Kint és bent vagyok egyszerre

Mint a macska az ablakban

Hát bármennyit fűtök a kemencében

Elillan a meleg a huzattal


Kint se és bent se 

Talajtalanul

És megis létezve

Egybegyúrva önmagamban 

Feketetét es fehéret

(Vagy szétszálazva

A dolgok mélyére tekintve

Mint ahogy a fényt szivárvánnyá

Töri a prizma)

Tudod, ez nagy munka...


Most már elfogadtam

Takarómnak a magányt

Bárhova megyek

Viselem egyetlen talizmánom

A bizonyosságát annak

Hogy jó helyen vagyok

Éppen ott 

ahol


A sehovase tartozás

szabadságában

Mostmár nem kell megfelelnem

Senkinek sem

Mert úgysem lehet

De elviselem

Most már igen


Mindenhonnan állandóan kilógva

Egyedül én lehetek

Aki elfogad engem


S aki egyedül van

Annak mindent szabad

A magáéval szabad

Szabad játszania

Arra, amire akar

Szabad adnia

És szabad látnia is

Szabad türelemmel lennie

És hagynia

Hogy olyan legyél Te is

Amilyen itt és most lehetsz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése